Grįžti
Naujienos
·2024-05-02

Kaip rinktis spalvas, norint išlaikyti prekių ženklo spalvų nuoseklumą dizainuose?

Kuriant dizainus prekių ženklui, pirmiausia turėtumėte apsvarstyti, kokias priemones naudosite jam reklamuoti ir kaip išlaikysite spalvų vientisumą įvairiose platformose. Neretai prekių ženklo spalvų nuoseklumas yra pamirštamas, kaip ir tai, kad spausdintame ir skaitmeniniame formate jos yra atvaizduojamos skirtingai. Taigi svarbu įsivertinti ar prekių ženklas bus atvaizduojamas skaitmeninėje erdvėje ar spaudoje ir pagal tai pasirinkti tinkamiausią spalvų režimą (RGB arba CMYK). 

 

Kokį spalvų režimą pasirinkti savo dizainui – RGB ar CMYK?

 

Jei jūsų dizainas bus atvaizduojamas skaitmeniniame ekrane, jam geriausia rinktis RGB spalvų režimą. RGB spalvos naudojamos žiniatinklio ir programėlių dizainams (mygtukams, grafiniams elementams, piktogramoms), prekių ženklo vizualinio identiteto ir reklaminio turinio kūrimui (logotipams, grafiniams elementams, skelbimams internete), socialinės žiniasklaidos pranešimams ir kitam skaitmeninėje erdvėje naudojamam vaizdiniam turiniui. 

 

Tuo atveju, jei dizaino projektas reikalingas spausdinimui ir fiziniams produktams, geriausia rinktis CMYK spalvų režimą. CMYK spalvos naudojamos prekių ženklo reprezentacinei ir reklaminei spaudai, pavyzdžiui, embleminėms kanceliarinėms prekėms, vizitinėms kortelėms, parduotuvių iškaboms, plakatams, skrajutėms, brošiūroms, marškinėliams, puodeliams ir pan. Vertėtų turėti omenyje, kad CMYK režimas spalvų atžvilgiu yra labiau ribotas ir ne visada gali atvaizduoti tokius specifinius atspalvius, kaip RGB. Tačiau galutinis režimo pasirinkimas priklausys nuo to, kam jūsų dizainas bus naudojamas. 

 

Dizaino perkėlimas iš vieno spalvų režimo į kitą

 

Perkelti dizainą iš RGB režimo į CMYK yra sunkiau, nei iš CMYK į RGB, dėl platesnio RGB atspalvių diapazono. Tarkime, šiuo metu dizaino pasaulyje karaliauja ryškių, neoninių spalvų tendencija. Tokios spalvos išgaunamos tik su RGB gama, todėl jų panaudojimas įmanomas tik tuo atveju, jei prekių ženklas yra orientuotas į skaitmeninę erdvę. Fiziniame pavidale neoniniai spalvų tonai atvaizduojami visiškai kitaip ir neatspindi realaus dizaino kolorito. Jei programa perėjimą iš RGB į CMYK atlieka automatiškai, spalvos dažnai gali atrodyti gerokai prislopintos arba kaip tik pernelyg sodrios. Dėl šios priežasties, pavyzdžiui, logotipus rekomenduojama pirmiausia kurti CMYK režimu ir prireikus perkelti dizainą į RGB. 

 

Apskritai, siekiant nuoseklumo, neretai geriau yra pradėti nuo spalvų atžvilgiu labiau ribotos CMYK paletės, nes norint dizainą perkelti į RGB, joje tikrai rasite pasirinktų spalvų atitikmenį. Tuo tarpu iš pradžių pasirinkus spalvas iš RGB paletės, pereinant į CMYK režimą gali tekti nusivilti, nes tikėtina, jog norimų spalvų atitikmens čia galite nerasti. Be to, visi įprasti komerciniai bei jūsų namuose turimi spausdintuvai naudoja CMYK 4 spalvų spausdinimo procesą. 

 

Kodėl kuriant dizainą rekomenduojama rinktis „Pantone“?

 

Sistemizuotos spalvinės sistemos „Pantone“ spalvų naudojimas yra vienas iš būdų, kaip išlaikyti nuoseklias prekių ženklo spalvas. Kiekviena „Pantone“ spalva turi savo numerį. Pasirinkus pageidaujamą spalvą iš „Pantone“ kolekcijos, savo maketuose galite naudoti nurodytas RGB ir CMYK vertes (spalvų kodus). Šias vertes „Pantone“ apskaičiuoja spektrinius duomenis matuodama spektrofotometru. Vienas pagrindinių šios spalvų sistemos naudojimo privalumų yra tai, kad spalvos atvaizduojamos ypač tiksliai. „Pantone“ sistema turi gerokai daugiau atspalvių nei CMYK ir ypatingai pasižymi savo oranžinių bei žalių atspalvių įvairove. Tiesa, prieš planuojant kurti projektą „Pantone“ spalvomis, reikėtų iš anksto pasidomėti, kur tokį dizainą galite atsispausdinti, nes tikrai ne kiekviena spaustuvė gali spausdinti šiomis spalvomis. 

 

Naujas požiūris į spalvų naudojimo eigą 

 

Pakalbėjome apie tai, kaip dizaino spalvos yra pasirenkamos įprastai. Tačiau egzistuoja ir naujas požiūris į spalvų režimo pasirinkimą. Jei manome, kad RGB (sRGB) suteikia didžiausią kolorimetrinį potencialą (100 %), tuomet CMYK (FOGRA39) suteiks tik 80 % potencialo. Pateikti procentai nėra mokslinio skaičiavimo rezultatas – jie pateikiami bendram vaizdui sudaryti. Dizaino kūrimo procesą galėtume visuomet pradėti naudodami CMYK, kad būtume užtikrinti, jog spaudoje ir skaitmeninėje erdvėje spalvos sutaps. Tačiau ar tikrai toks pasirinkimas yra praktiškas pasaulyje, kuriame virtualūs sklaidos kanalai tapo bene pagrindine informacijos apie prekių ženklą platinimo priemone? 

 

Tobulėjant spausdinimo sprendimams vis dažniau pagalvojama, jog galbūt optimalesnis variantas būtų pirmiausia dizainus kurti RGB spalvomis ir tik atsiradus fizinių spaudos produktų poreikiui pritaikyti juos CMYK. Šiandien modernūs rašaliniai didelio formato spausdintuvai bei skaitmeninės spaudos mašinos turi jau 6 arba 7 spalvų kasetes (pavyzdžiui, žydros, purpurinės, geltonos, juodos, oranžinės, violetinės ir žalios spalvos). Jos leidžia spausdinti spalvine gama, kuri yra pakankamai artima RGB (sRGB). Be to, kai kurios skaitmeninės spaudos mašinos gali spausdinti net iki 97 % „Pantone“ sistemos spalvų, pavyzdžiui, „Konica“ teigia, jog spausdina 87 %. Be abejonės, grafinio dizaino pasaulyje dar sunku laužyti stereotipus ir keisti įprastą darbo eigos procesą, naudojamą ilgus metus, tačiau verta apie tai pasvarstyti. 

Gaukite išskirtinius pasiūlymus e. paštu
Gaukite naujausius ir akcijų pasiūlymus tiesiai į savo el. paštą - būkite pirmas, sužinojęs apie išskirtinius pasiūlymus!
Ilgalaikė patirtis ir išbandyti sprendimai
Lankstus produkto kūrimas ir konfigūravimas
Užsakymų istorija ir sekimas
Profesionali pagalba ir paslaugos

© 2025 Flexpro. Visos teisės saugomos

Logo